Elektronikus szolgáltatásokban bekövetkező változások

Business Terminál szolgáltatás

A Business Terminál szolgáltatást érintő legfontosabb változások a forint és a számlainformációs modulban a következők:

  • az eseti, értéknapos forint átutalás rögzítő felülete kibővül a fentiekben felsorolt új adatmezőkkel
  • a partner adatmezők értékei tárolásra kerülnek
  • a feldolgozási folyamat változásának megfelelően az átutalási megbízások állapotáról részletesebb információkat közöl a CIB Bank Zrt.
  • a számlatörténethez kapcsolódó információk megjelenítése a számlakivonattal összhangban, fentiekben leírt új illetve változó adatmezőknek megfelelően változik

A VIBER átutalás továbbra is változatlanul fog működni. Az új Napközbeni átutalási rendszerhez képest az átutalási megbízások teljesítése itt továbbra is két órán belül megtörténik.

Fontos figyelembe venni, hogy a Banki órarendben rögzített átvételi időpontot követően benyújtott eseti bankon kívüli átutalási megbízásokat a Bank érkezteti. Így az érkeztetett átutalási megbízások összegével a következő munkanapi feldolgozás kezdetéig nem csökken a terhelendő fizetési számla elérhető egyenlege és nem jelenik meg a Számlatörténetben "könyvelt tétel"-ként sem (ezen átutalási megbízások fedezetének biztosítására Üzletfeleinknek fokozottan oda kell figyelni).

Fontos információ azoknak az Üzletfeleknek, akik átutalási megbízásaikat saját pénzügyi rendszerükből elektronikus úton töltik fel a Business Terminálba illetve a bankszámlakivonatokat is elektronikus úton veszik át az export/import funkciók használatával:

A CIB Bank Zrt. úgy alakítja ki a Business Terminál rendszert, hogy a jelenlegi interface-ek a jelenlegi fájl struktúrával 2012. július 1. után továbbra is működőképesek legyenek, tehát a jelenlegi export/import formátumok használata változatlanul megmarad. Ennek megfelelően az Önök pénzügyi/számviteli rendszereikből (ERP rendszerek) az átutalási megbízások változatlan formában elektronikusan átadhatók (importálhatók) a Business Terminál részére, illetve a bankszámlakivonatok is változatlan formában letölthetők maradnak (exportálhatók).

A bankszámlakivonat interface formátuma 2012. július 1. után is a jelenlegi marad, így az új opcionális mezők (új információs mezők a megbízásoknál) a Business Terminal-ról letölthető elektronikus kivonatban, bankszámlakivonatban egyelőre nem kerülnek átadásra.

Újdonság, hogy az átutalási megbízások feltöltése kapcsán elérhető lesz az ISO 20022 HCT import formátum az eseti és értéknapos átutalási megbízásokhoz. Ez az új import formátum lehetővé teszi az összes új mező tartalmának átadását a Business Terminál részére.

Felhívjuk figyelmüket arra, hogy a Napközbeni átutalási rendszer bevezetését követően a 2012.07.01. előtt beadott értéknapos átutalási megbízások módosítása, törlése a Business Terminálon keresztül nem lehetséges.


További információk

I. Általános tudnivalók a Napközbeni átutalás rendszerről

II. A CIB Bank Zrt. esetében életbe lépő változások