Fenntarthatósági mutatóink gyűjteménye (GRI index) 2009
A CIB Csoport fenntarthatósági teljesítményéről az ún. GRI szabvány (Global Reporting Initiative) előírásai szerint számol be. Az alábbi táblázat azokat a mutatókat és a fenntarthatósági jelentés megfelelő oldalszámait tartalmazza, amelyekről évente számot adunk.
Indikátor |
Rövidített leírás |
Oldalszám a 2009-es fenntartható-sági jelentésben |
|
|
|
1 |
Stratégia és analízis |
|
1.1 |
Nyilatkozat arról, hogy a fenntarthatóság miért fontos a szervezet és a stratégiája számára |
6. oldal |
1.2 |
A kulcsfontosságú hatások, kockázatok és lehetőségek bemutatása |
6. oldal |
|
|
|
2 |
Szervezeti profil |
|
2.1 |
A szervezet neve |
45. oldal |
2.2 |
Elsődleges márkák, termékek és/vagy szolgáltatások |
36., 47. oldal |
2.3 |
A szervezet működési szerkezete, ide értve a főbb részlegeket, működő cégeket, leányvállalatokat és vegyesvállalatokat |
45. oldal |
2.4 |
A szervezet központjának helyszíne |
72. oldal |
2.5 |
Azok az országok, amelyekben a vállalat működik |
45. oldal |
2.6 |
A tulajdon természete és jogi formája |
45. oldal |
2.7 |
A kiszolgált piacok |
46. oldal |
2.8 |
A jelentéstevő szervezet mérete: alkalmazottak száma; nettó árbevétel; teljes tőkésítés tartozásokra és részesedésekre lebontva; gyártott termékek mennyisége, vagy szolgáltatások értéke |
3., 47. oldal |
2.9 |
A szervezet méretében, szerkezetében vagy tulajdonviszonyaiban a jelentéstételi időszak alatt történt jelentős változások |
71. oldal |
2.10 |
A jelentéstételi időszak alatt kapott kitüntetések és díjak |
57. oldal |
|
|
|
3 |
A jelentés paraméterei |
|
3.1 |
A jelentéstételi időszak meghatározása |
71. oldal |
3.2 |
A legutóbbi jelentés dátuma |
71. oldal |
3.3 |
A jelentéstételi ciklus meghatározása |
71. oldal |
3.4 |
Elérhetőség azok számára, akiknek kérdése van a jelentéssel, vagy a jelentés tartalmával kapcsolatban |
72. oldal |
3.5 |
Azon folyamat bemutatása, amely során a jelentés tartalmának meghatározása történt |
71. oldal |
3.6 |
A jelentés határa |
71. oldal |
3.7 |
A kiterjedési körrel és a határokkal kapcsolatos bárminemű korlátozás bemutatása |
71. oldal |
3.8 |
Azon szempontok ismertetése, amelyek alapján a szervezet jelentésében azon vegyesvállalatok, leányvállalatok, bérbe adott létesítmények, kiszervezett tevékenységek és egyéb egységek teljesítményét lefedi, amelyek jelentősen befolyásolhatják a jelentés időbeni és/vagy más szervezetekkel történő összehasonlíthatóságát |
71. oldal |
3.9 |
Az adatmérési technikák és számítások alapjainak bemutatása |
71. oldal |
3.10 |
A korábbi jelentésekben már szerepelt információk újraközlésének indoklása és hatásának magyarázata |
71. oldal |
3.11 |
Az előző jelentéstételi időszakhoz képest a jelentés kiterjedési körében, határaiban, vagy mérési módszerekben bekövetkezett jelentős változások |
71. oldal |
3.12 |
GRI Tartalmi index |
62-66. oldal |
3.13 |
Külső tanúsítással kapcsolatos gyakorlat |
71. oldal |
|
|
|
4 |
Irányítás, kötelezettségvállalás és kötelezettségek |
|
4.1 |
A szervezet irányítási struktúrájának bemutatása |
36. oldal |
4.2 |
A legfelsőbb szintű irányító testület elnöke ügyvezetői szerepkörrel is rendelkezik-e |
38. oldal |
4.3 |
A legfelsőbb szintű irányítótestületben résztvevő független tagok száma |
38. oldal |
4.4 |
Mechanizmusok arra, hogy a részvényesek és az alkalmazottak javaslatokat tegyenek a legfelsőbb szintű irányító testület számára |
39. oldal |
4.5 |
Kapcsolat a legfelsőbb szintű irányító testület, a felsővezetők és ügyvezető igazgatók díjazása és a szervezet teljesítménye között |
39. oldal |
4.6 |
Összeférhetetlenségek elkerülése a legfelsőbb irányítás szintjén |
41. oldal |
4.7 |
A szervezet gazdasági, környezeti és társadalmi kérdésekkel kapcsolatos stratégiáját meghatározó személyektől elvárt képességek és tapasztalat meghatározásának folyamata |
39. oldal |
4.8 |
Belső nyilatkozatok a szervezet küldetéséről, értékeiről, viselkedési normáiról és egyéb alapelveiről |
2. oldal |
4.9 |
A szervezet legfelsőbb szintű irányító testülete hogyan felügyeli a gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítmény azonosítását és menedzselését |
41. oldal |
4.10 |
A szervezet legfelsőbb szintű vezetése hogyan értékeli saját teljesítményét különös tekintettel a gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítményre |
39. oldal |
4.11 |
Az elővigyázatosság elve hogyan érvényesül a szervezeten belül |
40-41. oldal |
4.12 |
Charták, alapelvek vagy egyéb kezdeményezések, amelyeknek a szervezet tagja vagy támogatója |
59-61. oldal |
4.13 |
Tagság egyesületekben (pl. szakmai/ágazati egyesületek) és/vagy nemzeti/nemzetközi érdekvédelmi szervezetekben |
56. oldal |
4.14 |
Azon érintettek listája, amelyekkel a szervezet bármilyen formájú párbeszédet folytat |
42-43. oldal |
4.15 |
Az érintettek kiválasztásának módja és alapelvei |
42-43. oldal |
4.16 |
Az érintettek bevonására alkalmazott módszerek bemutatása |
42-43. oldal |
4.17 |
Kulcsfontosságú témák és kérdések, amelyek az érintett felekkel folytatott párbeszéd során merültek fel |
42-43. oldal |
|
|
|
5 |
Vezetési szemlélet |
Jellemzően az egyes fejezetek bevezetőjében |
EC |
Gazdasági teljesítményindikátorok |
|
EC1 |
A keletkezett és felosztott közvetlen gazdasági érték, beleértve a bevételeket, működési költségeket, munkavállalói jövedelmet, adományokat és egyéb közösségi befektetéseket, a visszatartott nyereséget, a befektetőknek és az államnak tett kifizetéseket |
10. oldal |
EC4 |
Az államtól kapott jelentős pénzügyi támogatás |
9. oldal |
EC5 |
Arányszám-sor: az átlagos kezdő fizetés a helyi minimálbérhez viszonyítva a szervezet jelentősebb telephelyein (országos adat van) |
54. oldal |
EC6 |
Helyi beszállítók aránya |
26. oldal |
EC7 |
A felsővezetésben alkalmazott helybeliek aránya és az alkalmazásukra vonatkozó eljárások a szervezet jelentősebb telephelyein |
39., 54. oldal |
|
|
|
LA |
Munkaügyi gyakorlat és tisztességes munka |
|
LA1 |
A munkaerő teljes létszáma a foglalkoztatás típusa, a munkaszerződés és régiók szerint |
51. oldal |
LA2 |
A teljes munkaerő fluktuációja |
52. oldal |
LA3 |
A teljes és részmunkaidőben foglalkoztatott munkaerő juttatásai a működés főbb területei szerinti bontásban |
21. oldal |
LA4 |
Kollektív szerződés hatálya alá tartozó munkatársak aránya |
Nincs kollektív szerződés |
LA7 |
Sérülések, foglalkozásból eredő betegségek, kiesett napok és hiányzások aránya, illetve a halállal végződő munkahelyi balesetek száma régiónként |
55. oldal |
LA8 |
Oktatás, képzés, tanácsadás, megelőzés, és kockázatkezelési programok a súlyos betegségekkel kapcsolatban |
21. oldal |
LA10 |
Az egy főre eső éves átlag képzési óraszám alkalmazotti kategóriánkénti bontásban |
23. oldal |
LA11 |
A képességek fejlesztésére és az élethosszig tartó tanulásra irányuló programok |
22. oldal |
LA12 |
Alkalmazottak aránya, akik rendszeresen kapnak a teljesítményükre vonatkozó kiértékelést és karrierépítési áttekintést |
39. oldal |
LA13 |
Az irányító testületek összetétele és az alkalmazottak csoportosítása nem, életkor, kisebbségi csoporthoz való tartozás, s a sokféleséget jelző egyéb tényezők szerint |
38., 53. oldal |
LA14 |
A férfiak és nők alapfizetésének aránya beosztási kategória szerint |
55. oldal |
|
|
|
HR |
Emberi jogok |
|
HR6 |
Gyermekmunka alkalmazásának kiküszöbölésével kapcsolatos intézkedések |
41. oldal |
HR7 |
Kényszermunka és kötelező munkavégzés kiküszöbölésével kapcsolatos intézkedések |
41. oldal |
|
|
|
PR |
Termékfelelősség |
|
PR1 |
Azon életciklus szakaszok, amelyekben a termék, illetve szolgáltatás egészség és biztonsági hatásait javítási célzattal kiértékelik. |
18. oldal |
PR5 |
A vevői elégedettség elérését célzó gyakorlatok és eredményeik, beleértve az ügyfél-elégedettségi felmérések eredményét |
19. oldal |
PR7 |
Jogszabályi, etikai nem megfelelésből eredő bírságok marketing kommunikáció terén |
50. oldal |
PR8 |
A vevők személyes adataival való visszaélésre, illetve az adatok elvesztésére vonatkozó indokolt panaszok száma |
20. oldal |
PR9 |
A jelentősebb bírsággal büntetett, termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos gondosságra és használatra vonatkozó jogszabályok és egyéb rendelkezések be nem tartásának mértéke, azaz a büntetések pénzben kifejezett összege |
50. oldal |
|
|
|
SO |
Társadalom |
|
SO3 |
A szervezet korrupcióellenes üzletpolitikájának és eljárásainak témakörében képzést végzett alkalmazottak százalékos aránya. |
41. oldal |
SO6 |
Politikai pártoknak, politikusoknak és kapcsolódó intézményeknek kifizetett pénzügyi és természetbeni hozzájárulások teljes összege országonkénti lebontásban. |
41. oldal |
SO7 |
Versenyellenes viselkedéssel, tröszt- és monopóliumellenes rendelkezések megszegésével kapcsolatos jogi eljárások száma |
49-50. oldal |
SO8 |
Törvényeknek és jogszabályoknak való nem-megfelelőségből adódó jelentősebb bírságok pénzügyi értéke és a nem pénzügyi szankciók száma |
49-50. oldal |
|
|
|
EN |
Környezeti teljesítmény indikátorok |
|
EN3 |
Közvetlen energiafelhasználás elsődleges energiaforrások szerinti bontásban |
31. oldal |
EN4 |
Közvetett energiafelhasználás elsődleges energiaforrások szerinti bontásban |
31. oldal |
EN5 |
Az energiatakarékossági és az energiahatékonysági intézkedések révén megtakarított energia mennyisége |
32. oldal |
EN16 |
A közvetlen és közvetett módon kibocsátott üvegház-hatású gázok súlya. |
31-32. oldal |
EN18 |
Az üvegház-hatású gázok kibocsátásának csökkentését célzó kezdeményezések és az elért kibocsátás-csökkenések. |
31-32. oldal |
EN22 |
Összes hulladék mennyisége súlya, típus és lerakási mód szerint |
34. oldal |
EN26 |
A termékek és szolgáltatások környezeti hatásainak mérséklését célzó kezdeményezések |
33. oldal |
|
|
|
|
Pénzügyiszektor-specifikus indikátorok |
|
FS1 |
Üzleti területekre vonatkozó, specifikus környezeti és társadalmi vonatkozású irányelvek |
40. oldal |
FS5 |
Párbeszéd az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel a környezeti és társadalmi kockázatokkal és üzleti lehetőségekkel kapcsolatban |
28. oldal |
FS6 |
Üzletági portfoliók megoszlása régió, ügyfélméret (pl. mikro/KKV/nagyvállalat) és iparág szerint |
9., 48. oldal |
FS9 |
Környezeti és hitelezési kockázatfelmérési folyamatok implementációjának ellenőrzése gyakoriság és lefedettség tekintetében |
40. oldal |
FS14 |
A hátrányos helyzetűek szolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítását célzó kezdeményezések |
18. oldal |
FS16 |
A társadalom pénzügyi ismereteinek fejlesztését célzó kezdeményezések |
27. oldal |