• Érintéssel történõ fizetés
  • Kártyacsere
  • Gyakori kérdések

Újonnan igényelt, megújított vagy pótolt CIB betéti bankkártyák esetében érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártyát biztosítunk. Amennyiben rendelkezik érintéssel történő fizetésre nem alkalmas betéti bankkártyával, akkor azokat automatikusan cseréljük. A cseréről további információt a „Kártyacsere” fülön talál.

Az érintéssel történő fizetés lehetőségét a bankkártyán a     ikon jelöli.


MILYEN ELŐNYEI VANNAK AZ ÉRINTÉSSEL TÖRTÉNŐ FIZETÉSNEK?

  • Egyszerű és gyors: a kártyát csak a terminálhoz kell érintenie, és már fizethet is.
  • Magyarországon 5000 forintos összegig nincs szükség PIN kód megadására.
  • Biztonságos: A kártya egy pillanatra sem kerül ki a kezéből, egy vásárlás összege pedig nem vonható le kétszer, hiszen miután teljesült a fizetés, a terminál hangjelzést ad, majd kikapcsol.

 

HOGYAN HASZNÁLJA BANKKÁRTYÁJÁT ÉRINTÉSSEL TÖRTÉNŐ FIZETÉSRE?

  • Érintse a kártyát a terminálhoz, amikor a vásárlás összege megjelenik a kijelzőn.
  • 5000 forint feletti vásárlás esetén adja meg PIN kódját.
  • A hangjelzést követően a fizetés megtörtént.


Fontos, hogy érintéssel történő fizetésre alkalmas CIB bankkártyáját az aktiválás és az első hagyományos, chip leolvasásával és PIN kóddal jóváhagyott tranzakció után használhatja érintéssel történő fizetésre.


Az Ön betéti bankkártyáját automatikusan érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártyára cseréljük:

  1. Ha az Ön jelenlegi betéti bankkártyája 2017. augusztus és 2018. augusztus között jár le, akkor a lejáratkor, megújításként cseréljük bankkártyáját.
  2. Ha az Ön jelenlegi betéti bankkártyája 2018. szeptember és 2020. július között jár le, akkor a lejárati évtől függetlenül, a bankkártyán jelzett lejárati hónapban, cseréljük le azt. 

Új betéti bankkártyája aktiválásával a jelenlegi kártyája már nem lesz használható.

 

HASZNOS INFORMÁCIÓK A KÁRTYACSERÉRŐL

Az alábbi táblázat vagy a  kalkulátorsegítségével megtudhatja, Ön mikor kapja kézhez új kártyáját:


Kártyalejárat

Érintéssel történő fizetésre alkalmas betéti bankkártya küldése

08/17

2017. augusztus

09/17, 09/18, 09/19

2017. szeptember

10/17, 10/18, 10/19

2017. október

11/17, 11/18, 11/19

2017. november

12/17, 12/18, 12/19

2017. december

01/18, 01/19, 01/20

2018. január

02/18, 02/19, 02/20

2018. február

03/18, 03/19, 03/20

2018. március

04/18, 04/19, 04/20

2018. április

05/18, 05/19, 05/20

2018. május

06/18, 06/19, 06/20

2018. június

07/18, 07/19, 07/20

2018. július

08/18, 08/19

2018. augusztus

 

 

  • A főkártyához kapcsolódó társkártya cseréje a társkártya lejárati dátumának megfelelően történik, így ha a társkártya lejárati dátuma a főkártya lejárati dátumától eltér, akkor a kártyák cseréje is eltérő időpontban valósul meg a fenti kalkulátor alapján.

 

  • Az új bankkártyához automatikusan kapcsolódnak a régi bankkártyához korábban igénybe vett kiegészítő szolgáltatások (pl. CIB Utazási Védelem, CIB Mobilbank Kártyafigyelő szolgáltatás, stb.), valamint a beállított vásárlási és készpénzfelvételi limitek.

 

  • Az új bankkártya új kártyaszámmal kerül kibocsátásra, ugyanakkor új PIN kódot nem küldünk hozzá, a kártya az aktiválás után a már megszokott PIN kóddal használható. A kártyát a főkártyabirtokos/Üzletfél által az igénylőlapon megadott (megszokott) módon és címre juttatjuk el.

 

  • A kártya PIN kódját lehetősége van bármely CIB ATM-en a "PIN kód csere" menüpontot kiválasztva megváltoztatni. Ha PIN kódját elfelejtette, igényeljen PIN pótlást CIB24-en keresztül Telefonos Azonosító Kódja megadásával, vagy forduljon kollégáinkhoz bankfiókjainkban.

 

HASZNOS INFORMÁCIÓK A KÁRTYA ÉRVÉNYESSÉGÉRŐL

  • Amennyiben Ön automatikusan, a jelenlegi bankkártyája lejáratakor kap új kártyát, kérjük, hogy mielőbb, még a jelenlegi kártyájának lejárata előtt aktiválja az újat, mert a jelenlegi kártyáját a bankkártyán jelölt lejárati idő utolsó napját követően már nem tudja majd használni. Új kártyája nem automatikusan, csak annak aktiválásával lép életbe!

 

  • Amennyiben új kártyáját nem a meglévő lejáratakor, hanem a lejárattal megegyező hónapban, de lejárati évtől függetlenül kapja meg, annak aktiválási határideje a jelenlegi bankkártyáján jelölt lejárati dátumban (évtől függetlenül) meghatározott hónaptól számított 3. hónap utolsó napja. Ezt követően a bankkártya automatikusan megszűnik, és a 4. hónap első naptári napjától már nem lesz használható. Ezért fontos, hogy új bankkártyáját aktiválja a megadott időpontig, így egy pillanatig sem marad használható bankkártya nélkül. (Például: amennyiben a lejárati dátum a jelenlegi bankkártyáján 12/18, a bankkártyáját 2017. decemberében cseréljük le. Amennyiben nem aktiválja új bankkártyáját, a jelenlegi bankkártya érvényessége 2018. április első banki munkanapján lejár.)

 

Az alábbi táblázat vagy a   kalkulátor segítségével megtudhatja, hogy mikor szűnik meg automatikusan jelenlegi kártyája:

Kártyán szereplő lejárat

Mikor szűnik meg a jelenlegi kártyám?

 

Kártyán szereplő lejárat

Mikor szűnik meg a jelenlegi kártyám?

 

Kártyán szereplő lejárat

Mikor szűnik meg a jelenlegi kártyám?

08/17

2017.08.31.

 

08/18

2018.08.31.

 

08/19

2018.12.01

09/17

2017.09.30.

 

09/18

2018.01.01.

 

09/19

2018.01.01.

10/17

2017.10.31.

 

10/18

2018.02.01.

 

10/19

2018.02.01.

11/17

2017.11.30.

 

11/18

2018.03.01.

 

11/19

2018.03.01.

12/17

2017.12.31.

 

12/18

2018.04.01.

 

12/19

2018.04.01.

01/18

2018.01.31.

 

01/19

2018.05.01.

 

01/20

2018.05.01.

02/18

2018.02.28.

 

02/19

2018.06.01.

 

02/20

2018.06.01.

03/18

2018.03.31.

 

03/19

2018.07.01.

 

03/20

2018.07.01.

04/18

2018.04.30.

 

04/19

2018.08.01.

 

04/20

2018.08.01.

05/18

2018.05.31.

 

05/19

2018.09.01.

 

05/20

2018.09.01.

06/18

2018.06.30.

 

06/19

2018.10.01.

 

06/20

2018.10.01.

07/18

2018.07.31.

 

07/19

2018.11.01.

 

07/20

2018.11.01.

 

 

A bankkártyák cseréjéről bővebb információt a fogyasztók részére szóló Bankkártyákra vonatkozó Különös Üzletszabályzatban valamint a társas vállalkozások, egyéb szervezetek és egyéni vállalkozók részére szóló Bankkártya Különös Üzletszabályzatban talál, melyek megtalálhatók bármelyik bankfiókunkban vagy a honlapunkon.


GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

1.    Mi az az érintéssel történő fizetés?

A érintéssel történő fizetés egy korszerű fizetési módszer, amely gyors, kényelmes és biztonságos fizetést tesz lehetővé. Az érintéssel történő fizetést lehetővé tevő bankkártyák egy olyan funkcióval rendelkeznek, melynek segítségével minden eddiginél gyorsabban lebonyolíthatja a kis összegű fizetéseket.


2.    Hogyan működik? Mikor sikeres a vásárlás?

Fizetéskor a bankkártyáját helyezze a terminál érintéssel történő fizetés szimbólumával ellátott részéhez. A vezeték nélküli technológia (NFC = near field communication) segítségével történik a fizetés, melynek sikerességét sípszó vagy felvillanó led jelzi.


3.    Mikor használhatja az érintéssel történő fizetés funkciót?

Erre alkalmas CIB bankkártyáját az aktiválás és az első PIN kóddal jóváhagyott tranzakció után használhatja érintéssel történő fizetésre is. Az érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártya mágnescsíkot és chipet egyaránt tartalmaz, így továbbra is használható a hagyományos módon is.


4.    Van-e összeghatár az érintéssel történő fizetéses tranzakcióknál?

Nincsen, bármekkora összeg esetében elkezdhető a fizetés érintéssel, ha azonban 5000 Ft feletti az összeg PIN kóddal  vagy a bizonylat aláírására is szüksége lesz..


5.    Mikor nem kér PIN kódot egy érintéssel történő fizetési tranzakció?

5000 forintos összeghatár alatt nincsen szükség a PIN kód megadására vagy a bizonylat aláírására. Nagyobb összegek esetén a terminál automatikusan kéri a PIN kóddal történő jóváhagyást.


6.    Kapok bizonylatot vagy számlát fizetéskor?

A fizetésről  természetesen továbbra is kap bizonylatot a kereskedőtől.


7.    Miért biztonságos?

Mivel a fizetés során a kártyát csak a terminálhoz kell érinteni, így a kártyáját egy pillanatra sem kell kiadni a kezéből, a teljes fizetés során magánál tarthatja azt, így kizárhatja az átadásból származó kockázatokat. Minden tranzakció egyedi kódolású, ami maximálisan biztonságos adatátvitelt tesz lehetővé.


8.    Miért jó a kereskedőnek?

Nem kell kézbe vennie a vásárló bankkártyáját, így időt és erőforrást takaríthat meg az érintéssel történő fizetésnél.


9.    Mi van akkor, ha a terminál nem alkalmas érintéssel történő fizetésre alkalmas kártya elfogadására?

Az érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártya mágnescsíkot és chipet egyaránt tartalmaz, így a hagyományos termináloknál továbbra is használható.


10.  Miért nem kerül rögtön foglalásba az érintéssel végzett tranzakció?

Az érintéssel történő fizetés esetén is előfordulhat, hogy a tranzakció offline, azaz banki kapcsolat nélkül is sikeres a fizetés, vagyis a terminál üzemeltetője megteheti, hogy fizetéskor csak a tranzakcióhoz használandó adatokat tárolja el, a nap folyamán felgyülemlett tranzakciókat pedig a nap végén egyszerre, a banki zárás után terheli vagy blokkoltatja a számlákon. Egy tranzakció csak akkor hajtható végre off-line környezetben, ha a tranzakció összege nem haladja meg az 5000 forintot.


11.  Be lehet-e állítani, hogy az érintéssel történő fizetésre alkalmas kártya 5000 Ft alatt is kérjen PIN kódot?

Erre nincsen lehetőség: az 5000 Ft-os limit - sem a kibocsátó bank, sem a kártyabirtokos által - nem módosítható.


12.  Lehet-e változtatni az 5000 Ft-os limithatáron?

A limit egy adott országban elfogadott, érintés nélküli módon és PIN kód megadása nélkül elkölthető összeg felső határa, ami nem módosítható. Ez az értékhatár Magyarországon 5000 Ft.


13.  Mit tegyek, ha elveszítem vagy ellopják az érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártyám?

Amennyiben kártyája elveszett vagy ellopták, azonnal tiltsa le azt bankja ügyfélszolgálatán.


14.  Külföldön is használhatom az érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártyámat?

Természetesen, külföldön is fizethet érintéssel, ahol a terminálon megtalálható a ))) jel. Minden ország esetében meg van határozva - a saját devizanemében - az a limit, amely alatt nem kötelező PIN kódot megadni.


15.  Hogyan jelennek meg a vásárlások a havi kimutatáson?

Az érintéssel történő vásárlások ugyanúgy jelennek meg a kivonaton, mint a hagyományos bankkártyával végrehajtott vásárlások.


16.  Az érintéssel történő fizetésre alkalmas bankkártyám igényel különleges törődést?

Nem. Úgy bánjon vele, ahogy bármely bankkártyájával. Mindig legyen tisztában azzal, hova tette, és tartsa biztonságos helyen. Azon telefonszámot, ahol a kártya letiltható, mentse el telefonjába, hogy egy lehetséges nem várt esemény esetén azonnal tudjon intézkedni. PIN kódját viszont soha ne tartsa ott, ahol bankkártyáját, mert ezzel könnyen visszaélhetnek!