Tájékoztató Telefonos Azonosító Kód (TAK) bevezetéséről

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2011. június 1-jétől telefonos ügyfélszolgálatunk  - CIB24: 06 40 242 242 - kizárólag abban az esetben tud az Ön által megkötött lízing-, vagy kölcsönszerződésre vonatkozóan részletes információt nyújtani, amennyiben Ön CIB Telefonos Azonosító Kóddal (a továbbiakban: TAK) rendelkezik. A TAK egy 4-jegyű szám, melynek - a telefonkészülék billentyűjével történő - megadása az Ön biztonságát és az ellenőrizhetőséget szavatolja.

Általános információ a CIB Telefonos Azonosító Kód megadása nélkül is kérhető.

Természetes személy ügyfeleink a TAK-ot CIB24-en keresztül vagy bármely bankfiókunkban személyesen, céges ügyfeleink pedig kizárólag bankfiókjainkban igényelhetik, és bármikor megváltoztathatják. A TAK-ot céges ügyfeleink esetén kizárólag cégkivonatban bejegyzett cégjegyzésre jogosult személy igényelhet, módosíthat, illetve tilthat le.

A TAK-ügyintézéshez az alábbi dokumentumokat szükséges bemutatni:

  • személyazonosító okmányok (személyazonosító igazolvány vagy új formátumú jogosítvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány, vagy útlevél)
  • 30 napnál nem régebbi cégkivonat (céges ügyfél esetén)
  • aláírási címpéldány/aláírás-minta (céges ügyfél esetén)
  • cégjegyzésre jogosult képviselő személyazonosító okmányai (személyazonosító igazolvány vagy új formátumú jogosítvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány, vagy útlevél).

CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül CIB Telefonos Azonosító Kóddal történő ügyfélazonosítást követően az általános információadáson túl az alábbi szolgáltatások vehetők igénybe:

  • számlaegyeztetés
  • információ fennálló tőketartozásról
  • lezárási ajánlatkérésre vonatkozó igény megadása
  • dokumentummásolat kérésére vonatkozó igény megadása
  • pénzügyi igazolásokra vonatkozó igény megadása
  • KHR státusz módosítás és igazolás kiállítására vonatkozó igény megadása
  • egyéb ügyintézésre vonatkozó kérések megadása.

Felhívjuk figyelmét, hogy Ügyfeleink a felelősek a TAK kiválasztásáért, biztonságos megőrzéséért, titokban tartásáért, valamint rendeltetés- és jogszerű használatáért. Amennyiben illetéktelen személy a TAK felhasználásával banktitoknak minősülő adat birtokába jut, jognyilatkozatokat tesz, az ebből eredő kárt Ügyfeleink viselik, kivéve, ha korábban letiltották a TAK használatát.

Amennyiben már rendelkezik TAK-kal a CIB Bank Zrt-vel kötött bármely szerződése alapján, akkor új TAK igénylésére nem kerülhet sor, a már meglévő TAK-ot kell használnia a CIB Lízing Zrt.-vel/CIB Rent Zrt.-vel létrejött szerződések vonatkozásában is. Amennyiben most kerül sor első alkalommal TAK igénylésére , akkor az Ön(ök) és a CIB Bank Zrt. vagy az Ön(ök) és a CIB Lízing Zrt./CIB Rent Zrt. között a későbbiekben esetlegesen létrejövő jogviszonyokra vonatkozóan is ugyanezen TAK-ot kell használni.

Ha észleli, hogy a TAK illetéktelen személy tudomására jutott, vagy juthatott, illetve az illetéktelen személy jognyilatkozatokat tett, köteles erről késedelem nélkül Társaságunkat CIB24-en keresztül telefonon értesíteni, és egyidejűleg a TAK letiltását kérni. Ilyen visszaélés esetén Ügyfeleink - azonosításukat követően - TAK nélkül is jogosultak letiltani CIB24-en a TAK-ot. Társaságunk legalább öt, általa kiválasztott Ügyféladatot és további legalább kettő, a Társaságunk és Ügyfeleink közötti üzleti kapcsolatra vonatkozó adatot kér Ügyfeleink azonosításához. Amennyiben ezen adatok alapján vagy más okból kétsége merül fel az Ügyfél személyét illetően, a TAK kód CIB24-en keresztül történő letiltását indokolás nélkül elutasíthatja.

Tájékoztatjuk, hogy amennyiben akár a Társaságunknál, akár a CIB Bank Zrt-nél letiltatja a TAK-ot, az mind Társaságunknál, mind a CIB Bank Zrt-nél letiltásra kerül, így a letiltott TAK-ot a továbbiakban egyik helyen sem tudja használni, amíg új TAK generálására nem kerül sor.

Társaságunk és Ügyfeleink között CIB24-en történt, hangrögzítésre került beszélgetések visszahallgatására Társaságunk Ügyfeleink kérelmére lehetőséget biztosít, előzetesen egyeztetett, de a kérelem benyújtásától számított legkorábban a 8. munkanapra eső időpontban Társaságunk helyiségében, a Társaságunk egyik munkatársa és az Ügyfelünk (esetleges jogi képviselő, egyéb meghatalmazott) együttes jelenlétében. Az együttes visszahallgatás eredményeként az elhangzottak igény esetén jegyzőkönyvben rögzítésre kerülnek, a jegyzőkönyv egy példányát a Társaságunk Ügyfelünk rendelkezésére bocsátja.

Ezúton hívjuk fel szíves figyelmét, hogy amennyiben nem rendelkezik CIB Telefonos Azonosító Kóddal, a fentiekben említett szolgáltatásainkat telefonos ügyfélszolgálatunk segítségével nem, hanem az eddig megszokott módon írásban (postacím: 1024 Budapest, Petrezselyem u. 2-8.), személyesen pedig kizárólag központi ügyfélszolgálatunkon (1024 Budapest, Petrezselyem u. 2-8. szám) tudja a jövőben igénybe venni.

CIB Lízing Zrt./CIB Rent Zrt.