Innováció a CIB-nél a még biztonságosabb elektronikus szolgáltatásokért
2013. szeptember 16.
A CIB Bank új, innovatív megoldásként közvetlenül mobil eszközre letölthető jelszógeneráló alkalmazást kínál ügyfelei részére CIB mobilToken néven az elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához. Az új alkalmazás használatának előnye, hogy az ügyfeleknek csak egyetlen, általuk megadott PIN kódot kell megjegyezniük.
A CIB Bank a magyarországi bankok közül elsőként, a CIB Internet Bank, a mobilCIB és az eBroker használatának még biztonságosabbá tétele érdekében bevezette a fizikai jelszógeneráló eszközök mellett a CIB mobilToken alkalmazást, mint az eddigi jelszavas azonosítást kiváltó azonosítási formát.
A CIB mobilToken alkalmazása gyorsan letölthető és regisztrálható az ügyfél mobileszközére. A sikeres regisztrációt követően egy PIN kódot kell megadni, amely után az alkalmazás, a "Jelszó" menüpont kiválasztásával automatikusan hozza létre az Elektronikus szolgáltatások használatához szükséges jelszavakat (kódokat). "A szolgáltatás előnye a korábbi jelszavas azonosításhoz képest, hogy nem szükséges megjegyezni a belépési és a megbízások megerősítéséhez szükséges kódokat, kizárólag a PIN kódot kell fejben tartani. Fontos hangsúlyozni, hogy a mobilToken által generált jelszó biztonságos, mivel az eszköz mindig csak bizonyos ideig érvényes, egyszer használható jelszót ad. A CIB Bank mobiltToken alkalmazása helytelen PIN kóddal generált jelszóval nem engedi meg az elektronikus szolgáltatásokba történő belépést vagy a megbízások megerősítését." - mondta Horváth Krisztián a CIB Bank lakossági üzletágának vezetője. Az ügyfeleknek erre, a token által generált jelszóra (kódra) van szükségük az Elektronikus szolgáltatásokba történő belépéshez, illetve megbízások megerősítéséhez.
Az okostelefonok és táblagépek egyre nagyobb elterjedésével változnak az ügyfelek igényei is, ezáltal minden szolgáltatónál előtérbe kerülnek az olyan újítások, amelyek az ügyfelek könnyebb, gyorsabb ügyintézését segítik elő e készülékek használatán keresztül. A CIB Bank saját ügyfelei körében végzett reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy az ügyfelek megközelítőleg 50 százaléka rendelkezik már adatforgalomra alkalmas mobilkészülékkel, míg ugyanezen ügyfelek 90 százaléka rendszeresen használja internetezésre telefonját, és közel 80 százalékuk alkalmazásokat is letölt rá.
Az internet elterjedésével együtt, életünk szerves részévé vált, hogy a világhálón való jelenlétünk során különböző jelszavakat használjunk. Ezeket a legtöbben leírják valahova, ezzel kerülve el, hogy egy adott rendszerbe történő hosszabb belépési szünet esetén probléma adódjon az azonosítással. Tesszük ezt annak ellenére, hogy egyre több szakértő hangsúlyozza annak fontosságát, hogy belépéshez szükséges azonosítóinkat és jelszavainkat soha ne írjuk fel vagy tároljuk. Ha mégis így cselekedtünk, ügyeljünk arra, hogy ne ugyanazon helyen rögzítsük azokat, megkönnyítve ezzel illetéktelenek számára a hozzáférést elektronikus fiókjainkhoz. A legjobb megoldás azonban mégis az, hogyha olyan azonosítási lehetőségeket választunk, amelyekkel elkerülhetőek az ebből fakadó kellemetlenségek.
A Bank az új azonosítási folyamat bevezetése során figyelembe vette a Pénzügyi Szervezetek Állami felügyeletének ajánlását, valamint az ide vonatkozó biztonsági előírásokat egyaránt.
CIB Bank
A CIB Bank Zrt. az Intesa Sanpaolo Csoport leányvállalataként a hazai pénzpiacon az egyik legtőkeerősebb pénzintézet. Meghatározó anyabanki háttérrel és több mint 30 éves tapasztalattal univerzális hitelintézetként a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja, amelyet leányvállalatai (CIB Lízing, CIB Faktor, CIB Alkusz) termékei, konstrukciói egészítenek ki. A CIB Bank Zrt. országos lefedettséget jelentő több mint 100 fiókjában áll rendelkezésére 600 ezernél is több ügyfelének, miközben folyamatosan keresi az innovatív, ügyfeleire szabott megoldásokat. A CIB Bank Zrt. szolgáltatásai társas vállalkozások, intézmények, önkormányzatok és egyéni vállalkozók, valamint lakossági ügyfelek számára egyaránt elérhetők. A bankfiókok mellett rendkívül sokféle elektronikus csatorna is az ügyfelek rendelkezésre áll pénzügyeik gyors és kényelmes intézéséhez, mint például a CIB Internet Bank, mobilCIB, vagy az eBroker információs és értékpapír-kereskedési rendszer.
Az Intesa Sanpaolo
Az Intesa Sanpaolo Olaszországban a lakossági, vállalati és vagyonkezelési területen egyaránt vezető pozíciót foglal el. A bankcsoport 11,1 millió ügyfélnek nyújt szolgáltatásokat igen kiterjedt, 5 200 fióktelepből álló olaszországi hálózatán keresztül, és a legtöbb olaszországi régióban 15%-os piaci részesedést tudhat magáénak. Az Intesa Sanpaolo számottevő jelenléttel bír Közép-Kelet-Európában, valamint a közel-keleti és észak-afrikai területeken, ahol a csoport leányvállalatai 12 országban folytatnak lakossági és kereskedelmi banki tevékenységet, 8,3 millió ügyfelet szolgálva ki 1500 bankfiókján keresztül. Ezen felül nemzetközi szakértői hálózatot működtet vállalati ügyfelek támogatására 30 országban, elsősorban a Közel-Keleten és Észak-Afrikában, továbbá olyan országokban, ahol az olasz vállalatok a legaktívabbak, azaz az Egyesült Államokban, Oroszországban, Kínában és Indiában.
További információ:
CIB Bank Kommunikációs Osztály
-
-
(+36 1) 802-3471
-
Horányi Emese
-
+36-70-455-1300