Márciustól megszűnhet a várakozás a banki ügyek intézésénél

2011. március 8.

Márciustól minden CIB-fiókban előzetesen lehet időpontot foglalni a banki ügyek intézésére. A bankfiókok forgalmának optimalizálásával az ügyintézés kényelmesebbé válik, a személyes pénzügyi tanácsadásra pedig nyugodtabb körülmények között kerülhet sor.

Az utóbbi évek gazdasági történései rávilágítottak arra, hogy milyen fontos a pénzügyi tanácsadás, mielőtt a befektetéseinkről vagy hitelfelvételeinkről döntenénk. A banki forgalomtorlódás azonban nem kedvez az ügyfél és az ügyintéző közti nyugodt megbeszélésnek, noha erre nagy szükség lenne.

"A bankválasztásnál a megfelelő termékválaszték és ár mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap az ügyfelek kényelme és komfortérzete, legalábbis ez derül ki a CIB Bank időről időre elvégzett ügyfél-elégedettségi felméréseiből"   – tudtuk meg Horváth Krisztiántól, a CIB Retail üzletág vezetőjétől." Biztos vagyok benne, hogy a mit és mennyiért mellett a jövőben a pénzügyi szolgáltatások minőségén is nagyon sok fog múlni kezdve az ügyintéző szakértelmétől és kedvességétől a gyorsaságon át az egyéb kényelmi szempontokig".

A személyes tanácsadás megnövekedett szerepe rávilágított arra, hogy a bankfiókok forgalmának optimalizálása - a kényelmi szempontokon túl is - fontos tényező. A komplexebb szolgáltatások vonatkozásában, mint a megtakarítások, befektetések vagy a hiteligénylések, hitelügyletek kezelése, valamint a körültekintő bankszámla választás, az ügyintéző és ügyfél számára elegendő idő kell, hogy rendelkezésre álljon az igények és lehetőségek, valamint a felmerülő kérdések tisztázására.

Léteznek ugyan olyan megoldások, amelyek fiókforgalmi előrejelzéssel igyekeznek hozzásegíteni az ügyfeleket a nyugodt, várakozás nélküli banki ügyintézéshez. Az eddig bevezetett forgalom előrejelzési megoldások azonban egész fiókhálózatra szólnak, és nem mutatják az egy napon belül történő forgalmi helyzet változásait. A CIB Bank tavaly kísérleti jelleggel 11 fiókra kiterjedően indított tesztkutatásának eredményei ugyanakkor azt mutatják, hogy az ügyfelek egyrészt igénylik azokat az információkat, amelyekkel jobban tudják tervezni, hogy a nap mely szakában ideális számukra egy adott fiók felkeresése, másrészt hangsúlyos igény mutatkozott az előzetes időpontfoglalásra is.


Internetes és telefonos időpontfoglalás

Fontos tanulsága volt a tesztnek, hogy az ügyfelek az időpontfoglalást nem csupán az interneten (www.cib.hu/fogalalas), de telefonon keresztül is szívesen igénybe veszik, így ezt a lehetőséget a CIB a nap 24 órájában a nonstop telefonos ügyfélszolgálatán keresztül is elérhetővé tette.

Ügyfélforgalmi naptár bankfiókonként

A bankfiókokban és a CIB honlapján is megtekinthető ügyfélforgalmi naptárak pedig - melyek tulajdonképpen az elmúlt időszak regisztrált adatain alapuló forgalmi előrejelzések - valamennyi fiókra külön-külön adják meg az adott bankfiók várható forgalmát, s napon belüli bontásban.

Bankfiókok GPS koordinátáinak letöltése

A kutatás során az az ügyféligény is megfogalmazódott, hogy gyakran kerülhetünk olyan váratlan helyzetbe, amikor gyorsan kell tájékozódni, hogy hol található a közelben bankfiók vagy bankautomata. A GPS-szel rendelkező autósok ezt a CIB honlapjáról letölthető adatbázissal ismeretlen helyen is azonnal megtudhatják.


Mindezek az igények manapság már olyan alapvető kényelmi elvárások, amelyekhez igazodnunk kell, így a szolgáltatást a  sikeres tesztprogramot követően az egész, csaknem 150 fiókból álló hálózatra kiterjeszttettük — tette hozzá Horváth Krisztián.