Vállalatok

2018-10-12 17:10 - Kiderült, a legfontosabb győri Audi, az A3-as gyártásán kell osztoznunk a németekkel (portfolio.hu)
Kiderült, a legfontosabb győri modell, az Audi A3 gyártását Ingolstadttal közösen végezzük 2019-től. Aggodalomra ugyanakkor semmi ok, az Audi Q3-as termelését folyamatosan pörgetik fel és jövőre egy új modell is megjelenhet Győrben, így hamarosan maximális kapacitáskihasználtság mellett folyhat majd a gyártás a tervek szerint.


A WLTP-re történő átállás érintette a győri Audi-gyárat is



Korábban több anyagunkban is beszámoltunk arról, hogy a Volkswagen-csoportnak a vártnál nehezebben megy a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra, a WLTP-menetciklusra. A németeknek 2018. szeptember 1-ig kellett volna nagyjából 260 modellvariációjukra megszerezniük a szükséges típusjóváhagyást annak érdekében, hogy azok regisztrálása, értékesítése lehetővé váljon. Ez azonban sok modell esetében nem történt meg a határidő lejárta előtt, illetve a mai napig.

A csúszást egyrészt az okozza, hogy nem volt elég mérőállomás és szakember az új szabványnak megfelelő típusengedélyek kiváltásához. Másrészt a kialakult helyzet annak is betudható, hogy a cégcsoport szakembereit lefoglalta a 2015-ben kirobbant dízelbotrányából adódó feladat, az érintett modellek motorvezérlő szoftverének átalakítása.

Mindennek érdemi hatása lehet a német autógyártó működésére, beszámolók szerint a Volkswagennél akár 250 ezer új autó legyártása is csúszhat a második félévben, mert nincs meg a szeptembertől kötelező új típusengedélyük. Ráadásul gyárleállásra és a készletek felhalmozódására is figyelmeztetett a Volkswagen, amelynek vezérigazgatója, Herbert Diess arról beszélt, hogy a WLTP bevezetése miatt közel 1 milliárd eurós költsége keletkezik a vállalatnak.

Természetesen ezeknek a fejleményeknek a hatására megkerestük a Győri Audi-gyár kommunikációs osztályát nyáron, ahol kérdésünkre elmondták:

A WLTP-re történő átállás miatt átmeneti visszaeséssel számolunk a motor- és a járműgyártásunkban, ennek megfelelően alakítjuk a műszakrendeket is.


A sajtóban megjelenő legfrissebb hírek viszont most nem pusztán a termelés visszaeséséről szólnak, hanem arról, hogy akár az Audi A3-as győri gyártása is külföldre kerülhet.

Felreppent a hír, Ingolstadba viszik az A3-as gyártását



A G7 cikkében arról számolt be, hogy januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át. A döntés hátterében az állhat, hogy a németek szeretnék a rendelkezésre álló gyártókapacitásaikat a lehető legjobban kihasználni, az egyes modellek iránti kereslet ingadozása, valamint az ingolstadti gyártósorok rugalmatlansága viszont ezt nem teszi lehetővé.

A problémát az okozza, hogy Ingolstadtban két gyártósoron készülnek járművek, az egyiken A4/A5-ös modelleket, míg a másikon A3/Q2-es modelleket készítenek. A kereslet az előbbi modellek iránt viszont sokkal kisebb, mint az utóbbiak iránt, amelyeket gyakran túlórában készítik a németek. Arra viszont a gyártósorok rugalmatlansága miatt nincs lehetőség, hogy az A4/A5-ös modellek gyártósorán készüljenek az A3/Q2-es modellek. A helyzetet állítólag az Audi úgy oldaná meg, hogy egyrészt rugalmassá tenné a gyártósorait, másrészt, ahogy már fentebb írtuk, átvinnék Győrből az A3-as modell gyártását Ingolstadba.

Nem a teljes gyártását viszik el a németek és van egy jó hírünk is



A fenti hírrel kapcsolatban megkerestük az Audi Hungáriát, ahol elmondták, hogy az Audi A3 gyártását Ingolstadttal közösen végzik 2019-től. Ez a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy a préselés és a karosszériák összeszerelése továbbra is Győrben történik majd, míg a lakkozó és a szereldei tevékenységek az ingolstadti üzemben valósulnak meg. Ilyen együttműködésre korábban volt már példa, 1998-tól egészen 2003-ig közösen gyártották az Audi TT modell első és második generációját.

Az Audi Hungáriánál összesen 105 491 autó készült 2017-ben, köztük 17 568 Audi TT Coupé, 4 606 TT Roadster, 10 716 A3 Cabriolet és 72 433 A3 Limousine. Tehát a Győrben legyártott személyautóknak jelentős részét, mintegy 68 százalékát tette ki a szóban forgó A3-as modell.

Kiderült, a legfontosabb győri Audi, az A3-as gyártásán kell osztoznunk a németekkel



A kapacitáskihasználtság tartós visszaesésétől viszont nem kell tartanuk, ugyanis az új győri modell, az Audi Q3-as gyártását folyamatosan pörgetik fel és a tervek szerint jövőre egy új modell előállítása is megkezdődhet Győrben.

Megtudtuk azt is, hogy az új modelleknek köszönhetően a győri üzem ismét teljes kapacitáskihasználtság mellett működhet a tervek szerint. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy éves szinten mintegy 160 ezer jármű készülhet az üzemben hamarosan.


Mindezeknek köszönhetően természetesen a győri Audi-dolgozók munkahelyei sincsenek veszélyben, az Audi A3-as németekkel közös gyártása semmilyen hatással nem lesz az ő munkaviszonyukra.

A hírek szerkesztését a CIB Bank tartalomszolgáltató partnerei végzik. Az itt leírtak nem feltétlenül tükrözik a CIB Bank véleményét.

LEGFRISSEBB HÍREINK

Vállalatok / 2018-10-17 17:40
A tegnapi jelentős emelkedés után eséssel indították a szerdai kereskedést az amerikai ...
Vállalatok / 2018-10-17 14:30
Lassan 10 éves lesz a bika piac az amerikai tőzsdén és idén sorozatban döntötték az újabb és újabb ...
Vállalatok / 2018-10-17 14:15
Megkongatta a vészharangot az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerdán, arra figyelmeztetve, ...
Vállalatok / 2018-10-17 14:14
Lengyelország 30 százalékkal olcsóbban szerez be a cseppfolyósított földgázt (LNG) az Egyesült ...
Vállalatok / 2018-10-17 13:50
Hetek óta az átlagnál melegebb és szárazabb az időjárás Európában, amiért részben egy magas ...